mandag den 28. marts 2016

Nye stole... i størrelse 1:1!

Jeg har længe gerne villet skifte vore stuemøbler ud - to sofaer og seks spisestuestole med blåt stof. Endelig lykkedes det at finde en ny koksgrå sofa til en overkommelig pris, og så manglede stolene bare... Det ville blive endnu en udskrivning med nye stole, og det virkede umiddelbart fjollet, når vi (mest mig) kun er trætte af farven på stoffet. Jeg har spurgt på en pris på at få stolene betrukket om, men det blev alt for dyrt - 1500kr pr stol. Ikke nødvendigvis en urimelige pris, men bare for dyrt når vi kunne købe nye tilsvarende stole meget billigere. Jeg overvejede derfor, om jeg kunne gøre det selv. Det skulle være nemt nok med sæderne, men ryglænene kunne jeg ikke lige greje. Jeg spurgte derfor på Facebook, om nogen kunne se, om det ville være muligt at skille stolene ad uden at ødelægge dem. Og et par stykker meldte tilbage, at ryglænet nok var monteret med  glidebeslag. Og ganske rigtigt - de skulle bare have et puf nedefra, så gik de af.
Jeg skyndte mig at skaffe noget sort møbelstof - 2,5m var nok, og så gik jeg ellers i gang. Det tog mig temmelig lang tid at afmontere det gamle betræk og jeg blev godt træt i hænderne. Men i løbet af to dage var der seks stole med nyt sort betræk.
Her er første sorte stol færdig.
Her hjælper Martin med at tage clips ud af sæderne.
Her hjælper Julie med at tage clips ud af ryglænene - der var to lag, så det var temmelig mange clips!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar