søndag den 13. marts 2016

Sybord til dukkehuset

I går havde vi Lang lørdag i Skanderborg miniatureklub. Det var en hyggelig dag. Mange lavede toiletbord, men det har jeg næsten lige lavet, så jeg lavede istedet et sybord. 
Ginen og strygebrædtet har jeg lavet for længe siden, men de bliver nu flyttet ind i syværelset sammen med det nye sybord. Ginen er en af de købte i meget rødlig maghogni-farve. Den er malet og beklædt med ostelærred.
Strygebrædtet har jeg selv lavet. Det har lige fået en gang brun stempelsværte istedet for bejdse, da jeg tit oplever at bejdse oplyser limen.
Strygejernet lavede jeg også for længe siden af karton og en "modstand".
Symaskinen er en af de helt billige modeller, den var egentlig lyserød, men jeg malede den med sprittusch og sølvtusch og monterede lidt tråd.
Den lille reol på bordet er lavet af ispinde, og den lille brune rodekasse er lavet af en tungespartel og en kafferørepind.
Skamlen er en færdigkøbt brun lakeret skammel, som jeg har malet hvid. Og så har jeg betrukket sædet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar